Απ. Πάνας :Θα στηρίζουμε οποιαδήποτε σύμβαση έρχεται στη Βουλή με διαφανείς και ξεκάθαρους όρους10/10/2024 Στην Ολομέλεια της Βουλής, για τη συζήτηση επί του κατατεθέντος σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, τοποθετήθηκε ως αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτής Χαλκιδικής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής. Aρχικά ανέφερε, πως το έργο της Αττικής Οδού μας παραπέμπει στην περίοδο των μεγάλων έργων που έχουν υπογραφή ΠΑΣΟΚ, έργων που συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη της χώρας.
Συνεχίζοντας, τόνισε πως οικονομικά στοιχεία για τα κέρδη των εταιρειών διαχείρισης, ωφέλειες ή απώλειες για το ελληνικό δημόσιο, ωφέλειες ή βελτιώσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες της Αττικής οδού, είναι στοιχεία τα οποία για κάποιο λόγο, δεν μας κοινοποιήθηκαν, ώστε να έχουμε πλήρη γνώση και ενημέρωση για να έχουμε τεκμηριωμένα και ποσοτικά στοιχεία από το ΤΑΙΠΕΔ όπως, συγκοινωνιακές και οικονομοτεχνικές μελέτες, κατά πόσον οι όροι που υπογράφει η κυβέρνηση στις συμβάσεις Παραχώρησης και στις Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα εκπληρώνουν το σκοπό τους, δηλαδή να λειτουργούν προς όφελος του Δημοσίου Συμφέροντος. Ταυτόχρονα επισήμανε πως, η Κυβέρνηση έσπευσε να προαναγγείλει μείωση της τάξης του 10% στα διόδια, αποκρύπτοντας ότι αυτό προβλεπόταν στη Σύμβαση, ενώ το αντίτιμο των διοδίων, σήμερα, είχε οριστεί στην παλαιά σύμβαση και περιλαμβάνει την απόσβεση του κόστους κατασκευής της οδού, τη συντήρηση και τη λειτουργία αυτής, στη διάρκεια της παραχώρησης. Παράλληλα τόνισε, πως στη νέα σύμβαση παραχώρησης που ήρθε προς κύρωση στη βουλή δεν περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων μεγάλων έργων, ενώ οι συμβατικές υποχρεώσεις του νέου παραχωρησιούχου, θα αφορούν αποκλειστικά και μόνο τη λειτουργία και τη συντήρηση της οδού. Κατέστησε δε σαφές πως, η μείωση της τιμής των διοδίων στην νέα σύμβαση καθίσταται επιβεβλημένη και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προβάλλεται ως αποτέλεσμα κυβερνητικής επιλογής. Κλείνοντας την τοποθέτησή του ως Τομεάρχης Μεταφορών & Υποδομών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής επισήμανε για άλλη μια φορά, πως η θεσμική υποχρέωση της Πολιτείας, είναι ο διαρκής Κρατικός έλεγχος της αυστηρής τήρησης των όρων της Σύμβασης έτσι ώστε να διασφαλίζονται το σύνολο των συμφερόντων των εμπλεκόμενων μερών. Η ανυπαρξία μηχανισμού επίβλεψης και διαφάνειας, στα πρότυπα ελέγχου των συμβάσεων των δημοσίων έργων δημιουργεί στρεβλώσεις για το δημόσιο συμφέρον. Στην ουσία μας ζητάτε να συναινέσουμε σε μια διαδικασία η οποία έγινε εν κρυπτώ, με ένα πέπλο μυστικότητας, χωρίς καμία πρόθεση ουσιαστικής, αντικειμενικής και αναλυτικής ενημέρωσης για τα οικονομικά και τεχνικά δεδομένα της σύμβασης, για μια μεγάλη υποδομή της χώρας.
0 Comments
Leave a Reply. |
Αρχείο
July 2025
|
