Στην Ολομέλεια της Βουλής και στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό για το 2020, τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Χαλκιδικής με το Κίνημα Αλλαγής, Απόστολος Πάνας. Τόνισε πως πρόκειται για έναν Προϋπολογισμό σε αντιαναπτυξιακή και αντικοινωνική κατεύθυνση, καθώς αφενός οι στόχοι των πρωτογενών πλεονασμάτων παραμένουν υψηλοί οπότε επί της ουσίας ανάπτυξη δε θα επιτευχθεί και αφετέρου επιβαρύνονται φορολογικά για άλλη μια φορά τα μικρομεσαία εισοδήματα. Ο κος Πάνας εστίασε στην Ομιλία του σε δύο κύρια σημεία: πρώτον αυτό της μη χρηματοδότησης και αξιοποίησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων για τον πρωτογενή τομέα και την υποβοήθηση του παραγωγού και δεύτερον αυτό της μη πρόβλεψης από τον Προϋπολογισμό κονδυλίου για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, οδικών δικτύων και έργων υποδομής για τον Νομό Χαλκιδικής που έχει πληγεί πολλαπλώς από τα ακραία καιρικά φαινόμενα τους τελευταίους μήνες. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ομιλίας του κου Πάνα: “Κατά τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχουμε δει κάθε λογής επικοινωνιακό τέχνασμα εκ μέρους της κυβερνώσας παράταξης.
Εκπρόσωποι και στελέχη της Κυβέρνησης δεν κουράζονται να επιδίδονται σε βαρύγδουπες δηλώσεις εντυπωσιασμού για την επιτυχία τους να συνδυάσουν το φιλοκοινωνικό προφίλ με την αναπτυξιακή κατεύθυνση της κοινωνίας. Το εγχείρημα όμως, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δε φαίνεται να βγαίνει. Αφού τα οικονομικά στοιχεία του απολογισμού, του ισολογισμού και εντέλει του προϋπολογισμού για το 2020 που συζητάμε σήμερα, μιλάνε από μόνα τους. Ο προϋπολογισμός για το έτος 2020, σε συνέχεια του φορολογικού νομοσχεδίου που ψηφίστηκε προ ολίγων ημερών, έρχεται να συμπληρώσει την ψευδεπίγραφη αναπτυξιακή γραμμή της Κυβέρνησης με δήθεν κοινωνικό πρόσημο. Η κριτική μας ήταν ξεκάθαρη ήδη κατά τη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου όπου ευθέως διατυπώσαμε την αποτυχία της Κυβέρνησης να τροφοδοτήσει την οικονομία με πραγματικά αναπτυξιακά κίνητρα. Να ελαφρύνει τα μικρομεσαία εισοδήματα. Να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Αντιθέτως, οι φερόμενες ως φοροελαφρύνσεις, τελικά μετατρέπονται σε αυξήσεις φόρων επί αγαθών και υπηρεσιών κατά 979 εκ.€, όπως επίσης σε αυξήσεις του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 264εκ.€. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση ταυτίζεται στην ουσία με την πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κρατώντας στα ύψη τους στόχους των πρωτογενών πλεονασμάτων, για την επαναδιαπραγμάτευση των οποίων εμείς δεν έχουμε σταματήσει να ‘’φωνάζουμε΄΄ εδώ και μήνες. Το πλεόνασμα, λοιπόν, παραμένει στο 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022, αφού ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να μην επαναδιαπραγματευτεί αλλά να το εκμεταλλευτεί για να κάνει διανομή των υπερπλεονασμάτων. Δε μπορεί, επομένως, αυτός ο προϋπολογισμός να θεωρηθεί αναπτυξιακός, διότι, και πάγια θέση του Κινήματος Αλλαγής είναι, ότι χωρίς τη μείωση των πλεονασμάτων δε μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη. Ούτε όμως πρόκειται για έναν προϋπολογισμό κοινωνικά δίκαιο διότι προβλέπει 773 εκ. € περισσότερους φόρους για το 2020 έναντι των εκτιμήσεων του 2019. Οι Έλληνες καταναλωτές θα επιβαρυνθούν με πρόσθετα 638 εκ. € ΦΠΑ και 88 εκ. € € ειδικούς φόρους κατανάλωσης, παρόλο που τον Μάιο 2019 θεσμοθετήθηκε ένα πακέτο μείωσης του ΦΠΑ (από το 24% στο 13%). Ο Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώσει επίσης πρόσθετα 323 εκ. € σε φόρο εισοδήματος και 84 εκ. € περισσότερους φόρους ακίνητης περιουσίας. Οι πρόσθετοι αυτοί φόροι, θα εξαχθούν σύμφωνα με την Κυβέρνηση από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, στην προσπάθεια να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος του 3,5% του ΑΕΠ. Επομένως, πάλι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι τόσο υψηλοί δημοσιονομικοί στόχοι δε φέρνουν ούτε ανάπτυξη στην οικονομία ούτε ελάφρυνση στην κοινωνία. Ειδικότερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όντας Υπεύθυνος του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης, θα ήθελα να σταθώ στο σκέλος του προϋπολογισμού που αφορά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Συνδυάζοντας λοιπόν τον κωδικό με την ονομασία ‘’Πιστώσεις υπό κατανομή’’ που αναφέρεται εντός του Προϋπολογισμού και τον πίνακα με τα Στοιχεία Εκτέλεσης Προϋπολογισμού Μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2019, μετά λύπης διαπιστώνω τα εξής: -Η αναφορά ‘’Πιστώσεις υπό κατανομή’’ είναι γενική και αόριστη, δεν είναι εμφανές πού θα διατεθούν τα ποσά αυτά. -Δεν αναφέρεται ρητώς στον πίνακα του Προϋπολογισμού καμία πίστωση ή μείζων κατηγορία δαπάνης για την αναβάθμιση και ουσιαστική υποβοήθηση του αγροτικού τομέα. -Την παραπάνω εικόνα συμπληρώνουν οι πίνακες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με τα Στοιχεία Εκτέλεσης Προϋπολογισμού για τους ενδεικτικούς μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο 2019 όπου εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για την κατηγορία ‘’ Έξοδα για εκπαίδευση και επιμόρφωση’’ όπως και για τις κατηγορίες ‘’Πιστώσεις για δαπάνες εφαρμογής δράσεων προγραμμάτων’’, ‘’Πιστώσεις για δαπάνες προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.) (εθνική συμμετοχή)’’, ‘’Πιστώσεις για δαπάνες προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.) (εθνική συμμετοχή)’’, έχουν ενταλματοποιηθεί και πληρωθεί μόλις 0,00 (μηδέν) ευρώ!! Αυτός είναι ο τρόπος για να επιτευχθούν οι στόχοι για την ενίσχυση του πρωτογενή τομέα που ευαγγελίζεται ο αρμόδιος Υπουργός; Από πού θα αντληθούν οι πόροι για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής που προκαλεί ακραία καιρικά φαινόμενα- καταστροφικά για τις αγροτικές καλλιέργειες; Πώς και πότε περιμένει το Υπουργείο να αξιοποιήσει τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τα κονδύλια από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο; Επομένως, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το εν λόγω Υπουργείο, τα δεδομένα είναι απογοητευτικά αφού διαψεύδονται οι προσδοκίες για επένδυση στον πρωτογενή τομέα και στη συγκρότηση εφαρμόσιμου εθνικού σχεδίου για την κλιματική αλλαγή. Καμία αναπτυξιακή προοπτική. Εν αντιθέσει, εγκλωβισμός σε λειτουργικές δαπάνες των διοικητικών δομών που υπάγονται στο Υπουργείο. Συγκεκριμένα, στον τόπο καταγωγής μου, τη Χαλκιδική, η οποία πασχίζει να κλείσει τις πληγές της από τις φυσικές καταστροφές των τελευταίων μηνών, οι ανάγκες είναι τεράστιες και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν. Στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κλάδο του Νομού είναι επιτακτική η παροχή διευκολύνσεων στις οικονομικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις των παραγωγών αλλά και η καταβολή των αποζημιώσεων με ταυτόχρονο προγραμματισμό των απαραίτητων προκαταβολών. Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες για υποδομές και έργα, οι χρηματοδοτήσεις για συντηρήσεις οδικών δικτύων είναι πενιχρές, ενώ δεν υφίσταται ουσιαστική χρηματοδότηση χάραξης καινούριων δρόμων. Η έλλειψη σχεδιασμού και επένδυσης στην κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων είναι καταφανής. Τώρα όμως, μετά την εκδήλωση καταστροφικών πλημμύρων, η ύπαρξή τους κρίνεται πιο απαραίτητη από ποτέ. Ταυτόχρονα, υπάρχει ανάγκη χάραξης νέου σχεδίου υδροδότησης καθώς ένα μεγάλο μέρος της Χαλκιδικής είναι ανίκανο να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο σε πόσιμο νερό αλλά και της άρδευσης των καλλιεργειών. Η κατάσταση επιδεινώνεται τους καλοκαιρινούς μήνες με την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Ολοκληρώνω λέγοντας ότι ο προϋπολογισμός του Κράτους για το 2020 θα πρέπει να είναι σε θέση να προβλέπει την κάλυψη ελλείψεων σε έργα που ευνοούν τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος, την ποιότητα ζωής του πολίτη, την πρόοδο του παραγωγού και του επιχειρηματία. Δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εγκλωβίζεται σε στενούς τεχνοκρατικούς στόχους και οικονομικά δεδομένα χωρίς αναπτυξιακό αντίκρισμα, χωρίς ουσιαστική επένδυση σε έναν πιο σύγχρονο τρόπο ζωής για όλους τους Έλληνες.'' Δείτε ολόκληρη την Ομιλία του Βουλευτή: https://www.youtube.com/watch?v=nZmxbvKW6uk http://www.apostolospanas.gr/video/-2020 Comments are closed.
|
Αρχείο
April 2024
|