Οι ποικίλες αντιδράσεις τόσο από τους βουλευτές και την κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΙΝ .ΑΛ., όσο και από τις τοπικές αρχές οδήγησαν σε προκήρυξη δίμηνης σύμβασης στα ΕΛ.ΤΑ., η οποία φυσικά δεν λύνει το πρόβλημα αλλά ούτε και καλύπτει τις ανάγκες των πελατών του Οργανισμού.
Η κατάσταση οξύνεται καθώς τις πρόσληψης λόγω ελλιπούς οργάνωσης αναλαμβάνουν εργολάβου οι οποίοι αποτελούν πλήγμα στην ομαλή λειτουργία των ΕΛ.ΤΑ. αμείβοντας τους συμβασιούχους με ποσά αντιστρόφως ανάλογα της παροχής υπηρεσιών τους. Ο κ. Πάνας αναφέρει σχετικά : « Είναι απαραίτητο και χρονικά αμετάκλητο η Κυβέρνηση να λάβει επιτέλους τις απαραίτητες αποφάσεις προκειμένου να οργανωθεί προγραμματικά η πορεία των ΕΛ.ΤΑ. Και αυτό δε μπορεί να προκύψει με την προκήρυξη δίμηνων συμβάσεων για τους συμβασιούχους. Απαιτείται συντονισμός κινήσεων από το Διοίκηση και ουσιαστικές παρεμβάσεις για την να προκήρυξη μόνιμων θέσεων και την ανασύνταξη του Οργανισμού, ώστε να προκύψει μια υγιής υπηρεσία για την εξυπηρέτηση των πολιτών». Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ: -Τους κ.κ. Υπουργούς, -Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ.Βρούτση Γιάννη. -Οικονομικών κ. Σταϊκούρα Χρήστο. Θέμα: « Πολιτικές υποβάθμισης των ΕΛ.ΤΑ. με συνεχόμενες απολύσεις συμβασιούχων-Υποβάθμιση του Καταστήματος ΕΛ.ΤΑ της Νικήτης και όλων των Καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. της Χαλκιδικής». Κύριοι Υπουργοί, Το "σχέδιο αναδιάρθρωσης" των ΕΛΤΑ που εκπόνησε η εταιρεία Price Water House & Cooper (PwC) τον Ιανουάριο του 2019 κατά παραγγελία της προηγούμενης διοίκησης των Ταχυδρομείων, προέβλεπε περικοπές 83 εκατομμυρίων ευρώ στο κόστος λειτουργίας ως το 2021. Για να γίνει αυτό προβλεπόταν μείωση προσωπικού και κλείσιμο καταστημάτων ώστε τα 700 καταστήματα ανά την Ελλάδα να μειωθούν σε 450. Αρχικός στόχος της παραπάνω εταιρείας ως χρηματοοικονομικού συμβούλου του Ελληνικού Δημοσίου είναι η εξοικονόμηση εκατομμυρίων ευρώ και απώτερος στόχος η αποκρατικοποίηση στην οποία το Δημόσιο κατέχει το 90% και το υπόλοιπο 10% το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Καταστήματα δεν έκλεισαν, η διοίκηση άλλαξε μετά τις εκλογές, ωστόσο σύμβουλος παραμένει η ίδια εταιρεία. Το περασμένο διάστημα ανακοινώθηκε η πρόθεση να κλείσουν αρχικά 50 καταστήματα, με απώτερο στόχο να κλείσουν μεσοπρόθεσμα αλλά 200, μέχρι να επιτευχθεί ο επιθυμητός αριθμός. Στο διάστημα αυτό απολύθηκαν οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι και εξαιτίας των αντιδράσεων των αντιπολιτευόμενων βουλευτών αλλά και τοπικών αρχών, που ήταν έντονες τον τελευταίο μήνα, προέκυψε προκήρυξη δίμηνης σύμβασης στα ΕΛ.ΤΑ., η οποία φυσικά δεν λύνει το πρόβλημα ούτε και καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών της χώρας, όπως και των πολιτών των απομακρυσμένων περιοχών. Τα ΕΛ.ΤΑ. στις περιοχές αυτές είναι η μοναδική κρατική παρουσία και εξυπηρετούν σημαντικές ανάγκες κατοίκων, όπως η διανομή συντάξεων ή η πληρωμή λογαριασμών. Το καθεστώς των συμβασιούχων απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση καθώς λόγω της άναρχης και ασαφούς κατάστασης, προβλέπει εκτός από δίμηνες και μηνιαίες συμβάσεις με χαμηλούς μισθούς των 540 ευρώ, και εργολάβους που εμπλέκονται στη διαχείριση που αποδίδουν μισθολογικά στους συμβασιούχους ποσά αντιστρόφως ανάλογα της προσφοράς των υπηρεσιών τους. Και όλα αυτά τη στιγμή που έχει να προκύψει εδώ και 12 χρόνια προκήρυξη μόνιμου προσωπικού. Εκτός από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες που καλύπτουν, οι συμβασιούχοι προσφέρουν στην εξέλιξη και οικονομική πρόοδο της εταιρείας. Στη Χαλκιδική επίσης η Κοινότητα Νικήτης με την υπ.αριθ. 5/2020 απόφασή της έπειτα από συζήτηση για τη λειτουργία και υποβάθμιση του Καταστήματος ΕΛ.ΤΑ της Νικήτης, έπειτα από απολύσεις έκτακτου προσωπικού και υπολειτουργία του Καταστήματος με περιορισμένο ωράριο σε μια άκρως τουριστική περιοχή με εξυπηρέτηση όχι μόνο κατοίκων αλλά επισκεπτών και επιχειρήσεων και παροχή τραπεζικών συναλλαγών αποφάσισε σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 65 Ν.3852/2010 όπως τροποποιήθηκε από Ν.4555/2018 την ορθή λειτουργία όλων των καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ του Δήμου Σιθωνίας. Κατόπιν των ανωτέρω Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί : 1) Ποιο είναι το πλάνο της κυβέρνησης για τη Διοίκηση και τη μελλοντική πορεία των ΕΛ.ΤΑ. πανελλαδικά αλλά των καταστημάτων του Δήμου Σιθωνίας και όλων των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. της Χαλκιδικής; 2) Ποιος είναι ο θεσμοθετημένος προγραμματισμός για τους απολυμένους εργαζόμενους , έπειτα από την προκήρυξη της δίμηνης σύμβασης; 3) Σκοπεύετε να αναγνωρίσετε την προϋπηρεσία των συμβασιούχων και αν ναι σε ποια κατεύθυνση; 4) Προτίθεσθε να προκηρύξετε μόνιμες θέσεις και να προκύψει μια υγιής υπηρεσία για την εξυπηρέτηση των πολιτών; Ο ερωτών Βουλευτής Χαλκιδικής, Απόστολος Πάνας Comments are closed.
|
Αρχείο
April 2024
|