Ιδιαίτερο πρόβλημα για τους κατοίκους της Χαλκιδικής συνιστά η αλλαγή στο καθεστώς εκτός σχεδίου δόμησης, όπου τροποποιείται το καθεστώς αρτιότητας των παρεκκλίσεων, καθώς δίνεται μεταβατικό διάστημα μόλις δυο ετών για έκδοση άδειας στους ιδιοκτήτες των εκτός σχεδίων οικοπέδου εμβαδού 750τ.μ., 1.200τ.μ. και 2.000 τ.μ. Ουσιαστικά, η διάταξη αυτή απομειώνει την αξία των οικοπέδων, καθώς σε χρονικό διάστημα δύο ετών και υπό συνθήκες υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, είναι σχεδόν αδύνατον να εκδοθούν άδειες και να ληφθούν ανάλογες αποφάσεις από τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων. Παράλληλα, η διάταξη αυτή δεν συμβάλλει ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά ούτε και αποτελεί κίνητρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Επίσης, στο ίδιο νομοσχέδιο άδικη είναι η κατάργηση της δυνατότητας νομιμοποίησης των αυθαιρέτων για ορισμένες κατηγορίες ακινήτων, λαμβάνοντας δε υπόψη ότι τα αυθαίρετα αυτά έχουν δημιουργηθεί πριν από το 2011 και η κατάργηση της διάταξης αυτής δεν έχει να προσφέρει κάτι στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Περαιτέρω, το νομοσχέδιο αυτό δημιουργεί αντικίνητρο στην προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων στην Χαλκιδική, κάτι που είναι αναγκαίο, ιδίως την περίοδο αυτή, όπου ο τουρισμός δοκιμάζεται με πρωτοφανή τρόπο.
Εν κατακλείδι απαιτούνται πιο ουσιώδεις νομοθετικές παρεμβάσεις για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα, καθώς και τις θέσεις των εμπλεκομένων φορέων, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θίγεται η μικρομεσαία ιδιοκτησία. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να δημιουργούνται προβλήματα στην προσέλκυση των επενδύσεων, κάτι που έχω τονίσει άλλωστε με τις παρεμβάσεις μου στις διαρκείς επιτροπές και στην Ολομέλεια της Βουλής και πλήττει αναμφίβολα την Χαλκιδική. Comments are closed.
|
Αρχείο
April 2024
|