Ο Απ. Πάνας για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα4/9/2020
Συγκεκριμένα, κάνοντας μια αναδρομή στην προσπάθεια υλοποίησης του έργου από την τελευταία θητεία της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ το 2011, όπου ουσιαστικά πάγωσε, ο κος Πάνας τόνισε ότι η Χαλκιδική, παρά τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της, δεν διαθέτει υποδομές. Σε έναν αμιγώς όμως τουριστικό Νομό που βρίσκεται τόσο κοντά στη συμπρωτεύουσα, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν δρόμοι ‘’καρμανιόλες’’, όπως έχει χαρακτηριστεί ο περί ου ο λόγος δρόμος, ο οποίος, σημειωτέον, συνδέει τις δύο πρωτεύουσες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη και Πολύγυρο) και αποτελεί κεντρικό άξονα σύνδεσης της Βόρειας Χαλκιδικής και του Αγίου Όρους με τη Θεσσαλονίκη. Ο Βουλευτής Χαλκιδικής είπε χαρακτηριστικά: «Επιτέλους ολοκληρώνεται ένα σπουδαίας σημασίας οδικό δίκτυο που θα συνδέει περιοχές της Χαλκιδικής με πολλούς μόνιμους κατοίκους και μεγάλη τουριστική κίνηση. Ένας οδικός άξονας που απετέλεσε πάγιο αίτημα κατοίκων και εμπλεκόμενων φορέων τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια. Το νέο οδικό δίκτυο αναμένουμε, βάσει των στοιχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα, να πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, ώστε να συνδράμει στη συγκοινωνιακή διευκόλυνση αλλά και στη συνολική αναβάθμιση του Νομού. Είναι γεγονός ότι η Χαλκιδική, που επλήγη ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες από τις φυσικές καταστροφές και από την κρίση του κορονοϊού, χρειάζεται τέτοια αναπτυξιακά έργα τώρα περισσότερο από ποτέ. Από πλευράς μου, δε θα σταματήσω να παλεύω για να βγει η Χαλκιδική και πάλι μπροστά, παίρνοντας τη θέση που της αξίζει. Οι μάχες είναι μπροστά μας και θα τις δώσουμε για να γίνει η Χαλκιδική μας ο κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός αλλά και ο τόπος που προσφέρει την ποιότητα ζωής που αξίζουν οι Χαλκιδικιώτες.» Αναλυτικά η Τοποθέτηση του κου Πάνα είχε ως εξής: ‘’Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Το σημερινό θέμα συζήτησης της Επιτροπής αφορά σε μεγάλο βαθμό την ιδιαίτερη πατρίδα μου τη Χαλκιδική και έτσι μου δίνεται η ευκαιρία, σαν Βουλευτής του Νομού, κάνοντας και μία σύντομη ιστορική αναδρομή, να εξάρω τη σημασία που έχουν για τον Νομό μας τέτοιου είδους αναπτυξιακά έργα. Το οδικό δίκτυο Πολύγυρος – Θέρμη, το τελευταίο κομμάτι δρόμου από τον οδικό άξονα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τον Πολύγυρο Χαλκιδικής, έχει χωριστεί σε επιμέρους τμήματα, εκ των οποίων αυτό για το οποίο συζητάμε σήμερα, το Τμήμα Γαλάτιστα-Θέρμη, αποφασίστηκε να υλοποιηθεί σαν έργο από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ σαν Αναθέτουσα Αρχή, με μειοδότρια εταιρεία την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η πραγματική σημασία όμως του έργου, που εμείς στη Χαλκιδική γνωρίζουμε πολύ καλά, είναι ότι συνδέει τις δύο πρωτεύουσες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη και Πολύγυρο ) και αποτελεί κεντρικό άξονα σύνδεσης της Βόρειας Χαλκιδικής και του Αγίου Όρους με τη Θεσσαλονίκη. Ακούγοντας λοιπόν αυτές τις χαρακτηριστικές τοποθεσίες, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι πρόκειται για έναν κεντρικό και απαραίτητο οδικό άξονα για τη διασύνδεση περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας με πολλούς μόνιμους κατοίκους αλλά και με μεγάλη επισκεψιμότητα και έντονο τουριστικό ενδιαφέρον. Το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ και θα συγχρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα » Κεντρική Μακεδονία 2014-2020″ και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης καθώς και από Εθνικούς Πόρους. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί, οι εργασίες θα ξεκινήσουν το αργότερο τον Αύγουστο του 2021 με απώτατο χρονικό περιθώριο ολοκλήρωσης τους 30 μήνες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το 2023, η Χαλκιδική θα έχει έναν σύγχρονο οδικό άξονα που αποτελεί πολυετής διεκδίκηση τοπικών φορέων και κατοίκων. Το έργο μάλιστα έχει περάσει και στο παρελθόν τη φάση της μελέτης, της δημοπράτησης και της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και συγκεκριμένα από το 2005 έως το 2011, επί Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Δεν ευοδώθηκαν οι ενέργειες όμως από τις Κυβερνήσεις που παρεμβλήθηκαν και φτάσαμε σχεδόν δέκα χρόνια μετά, εν έτει 2020, σε έναν μεγάλο Νομό με πολύ ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και με μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, όπως η Χαλκιδική, για να πούμε ότι μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να κάνουν χρήση ενός οδικού δικτύου που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προδιαγραφές. Οι εργασίες που θα λάβουν χώρα, περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου, την κατασκευή νέας χάραξης σε μήκος 3 χλμ, τη διαπλάτυνση με ελαφριά μετατόπιση του άξονα της οδού, την κατασκευή 12 ισόπεδων κόμβων και την κατασκευή περιορισμένου αριθμού παράπλευρων οδών. Οι επεμβάσεις επίσης αφορούν στην ολοκλήρωση των υπολειπόμενων υποτμημάτων, την αναμόρφωση 8 ισόπεδων κόμβων, την οργάνωση της κυκλοφορίας των πεζών με κατασκευή πεζοδρομίων, την κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού, και την αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού σήμανσης – ασφάλισης της οδού. Στο έργο ακόμα περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού σήμανσης – ασφάλειας οδού, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και εργασίες πρασίνου. Εργασίες απαραίτητες καθώς ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, ο δρόμος δέχεται μεγάλους φόρτους οχημάτων και με την αλλαγή της χάραξης θα επιτευχθεί το βασικό που είναι να μείνουν πλέον εκτός οι εξαιρετικά επικίνδυνες στροφές. Επίσης, με την υλοποίηση του έργου, το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα αναβαθμιστεί από άποψη οδικής ασφάλειας για την ασφαλή εξυπηρέτηση των υπερτοπικών κυκλοφοριακών αναγκών. Λόγω όλων των τεχνικών ελαττωμάτων που φέρει το συγκεκριμένο δίκτυο, χαρακτηρίζεται δρόμος ‘’καρμανιόλα΄΄, παρουσιάζοντας εξαιρετικά υψηλό δείκτη ατυχημάτων. Πρόκειται λοιπόν για ένα έργο με αντίκτυπο στην κοινωνία, στην οικονομία, στις μετακινήσεις, στο εμπόριο, στον τουρισμό, στη συνολική εικόνα της Χαλκιδικής και των γύρω περιοχών. Πρόκειται για έργο συνολικής αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των πολιτών, από αυτά που συνηθίζω να λέω ότι αξίζουν στη Χαλκιδική και ότι πρέπει πάση θυσία να παλέψουμε για να αποκτήσει. Άλλωστε παρόλο που μιλάμε για έναν Νομό τόσο τουριστικό και τόσο κοντά στη συμπρωτεύουσα και έναν Νομό ακόμα που φέρει αυτές τις τόσο έντονες συγκοινωνιακές δυσκολίες, μέχρι στιγμής δεν έχει υποδομές σε βασικούς τομείς. Και αυτό πρέπει να αλλάξει. Ειλικρινά εύχομαι και θέλω να πιστεύω, ότι με τα νέα χρηματοδοτικά πλαίσια του 2021-2027, την ίδια τύχη θα έχουν και τα Περιφερειακά Οδικά Δίκτυα -σύνδεση της Εγνατίας οδού στο ύψος του Αγίου Προδρόμου, Οδικά δίκτυα Πολυγύρου- Ιερισσού και Τρυπητής- Ουρανούπολης -για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες. Η Χαλκιδική είναι από τις έντονα πληγείσες περιοχές της χώρας τον τελευταίο χρόνο μία με τα ακραία καιρικά φαινόμενα και μία με τα μέτρα περιορισμού του κορονοϊού. Ο τουρισμός της, οι επιχειρήσεις της, ο αγροτικός τομέας της έχουν περάσει πολλά και συνεχίζουν να περνούν με έναν πολύ δύσκολο χειμώνα να μας περιμένει. Ωστόσο, η μάχη είναι δική μας και πρέπει όλοι μαζί να τη δώσουμε. Τέτοιου είδους έργα πρέπει να επικροτούνται από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, των φορέων και των πολιτών. Και από αυτό το βήμα θέλω να πω στους συμπολίτες μου στη Χαλκιδική ότι πρώτος θα καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια για να πάρει η Χαλκιδική αυτά που της αναλογούν και να γίνει και πάλι πρωταγωνίστρια! Σας ευχαριστώ.’’ Comments are closed.
|
Αρχείο
April 2024
|