Στην παρέμβασή του ο κ. Πάνας παρουσιάζει πλήρως προς τους αρμόδιους Υπουργούς την κατάσταση στα υφιστάμενα οδικά δίκτυα της Χαλκιδικής, κυρίως στα δίκτυα Πολύγυρος – Άγιος Πρόδρομος – Παλαιόχωρα – Ν.Απολλωνία – Εγνατία Οδός και σε Πολύγυρο – Άγιο Πρόδρομο – Αρναία – Ιερισσό – Ουρανούπολη, που εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα και με περιορισμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά στο σύνολό τους, ενώ τονίζει την αναγκαιότητα απευθείας σύνδεσης του κεντρικού τμήματος της Π.Ε Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό μέσω νέου Κάθετου Άξονα με πέρας αυτού στην περιοχή του οικισμού «Άγιος Πρόδρομος» του Δήμου Πολυγύρου.
Μάλιστα ο κ. Πάνας σημειώνει, πως από τους συγκεκριμένους οδικούς αυτό άξονες διέρχονται πλήθος τουριστών Ελλήνων αλλά και ξένων καθώς είναι η μόνη είσοδος προς την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τη χερσόνησο της Σιθωνίας και την προ του Άθω περιοχή και επομένως δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Ο κ. Πάνας δήλωσε σχετικά: «Η οδική σύνδεση της βόρειας και κεντρικής Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό είναι επιβεβλημένη, καθώς πρόκειται για μια περιοχή, όπου μετακινούνται πλήθος πολιτών, αλλά και διέρχονται πληθώρα τουριστών καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας είναι έντονη, καθώς τα υπάρχοντα οδικά δίκτυα δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της. Για τους λόγους αυτούς προχώρησα στην παρούσα συνολική κοινοβουλευτική παρέμβαση επισημαίνοντας στους τέσσερις αρμόδιους Υπουργούς την επικινδυνότητα των υπαρχόντων οδικών δικτύων και προτείνοντας συγκεκριμένο πλάνο για αποτελεσματική αναβάθμιση των οδικών δικτύων της βόρειας Χαλκιδικής, την άμεση, ασφαλή και απρόσκοπτης πρόσβαση προς την Εγνατία Οδό, που θα δώσουν πνοή στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της». Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ.κ. Υπουργούς : 1) Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή Κώστα. 2) Οικονομικών κ. Σταϊκούρα Χρήστο. 3) Εσωτερικών κ. Βορίδη Μαυρουδή. 4) Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σκρέκα Κώστα. Θέμα: «Σύνδεση Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό». Κύριοι Υπουργοί, Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, όπως γνωρίζετε, είναι η πλέον τουριστική περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Παρόλα αυτά, η οδική πρόσβαση της ορεινής Χαλκιδικής στη Θεσσαλονίκη, μόλις άρχισε να αποκαθίσταται σταδιακά και η σύνδεση με την Εγνατία οδό, φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί, ενώ πρέπει να επισημανθεί η πλήρης απουσία οδικής σύνδεσης της Π.Ε Χαλκιδικής με σύγχρονα οδικά δίκτυα, εν προκειμένω με την Εγνατία Οδό η οποία διέρχεται πλησίον των βόρειων τμημάτων της Χαλκιδικής. Σας αναφέρω, συνοπτικά, ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Π.Ε Χαλκιδικής πέραν των βελτιώσεων που έχει υποστεί τα τελευταία έτη, εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από περιορισμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά στο σύνολό του. Με την με αριθ. πρωτ.: 3343/16-01-2020 Ερώτησή μου στη Βουλή είχα επισημάνει την ανάγκη αναβάθμισης του οδικού δικτύου της Π.Ε Χαλκιδικής με το ευρύτερο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και την αναγκαιότητα σύνδεσης της Π.Ε Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό μέσω νέων Κάθετων Αξόνων. Η μόνη έξοδος αυτή τη στιγμή της βορείου Χαλκιδικής προς Εγνατία Οδό είναι επί του οδικού άξονα Πολυγύρου-Παλαιόχωρας-Ν.Απολλωνίας. Το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο υφίσταται πάνω σε παλαιό αγροτικό δρόμο με κατασκευαστικές ατέλειες, ελλιπή οδική σήμανση και θεωρείται από τα πιο επικίνδυνα, ενώ αδυνατεί πλέον να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, ο οποίος καταγράφεται κατά μήκος αυτού σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Είναι σημαντικό να αναφέρω, πως από τον συγκεκριμένο οδικό αυτό άξονα διέρχονται πλήθος τουριστών Ελλήνων αλλά και ξένων, κυρίως βαλκάνιων, καθώς είναι η μόνη είσοδος προς την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τη χερσόνησο της Σιθωνίας και την προ του Άθω περιοχή και επομένως δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων. Το Υπουργείο Εσωτερικών στη σχετική Ερώτησή μου ανέφερε μεταξύ άλλων, πως έχει προβεί στην αναζήτηση περαιτέρω ενημέρωσης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το ζήτημα αυτό, με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 4658/22-01-2020 έγγραφό του και θα ενημέρωνε τη Βουλή με νεότερο συμπληρωματικό, έγγραφο μόλις περιέλθει η σχετική απάντηση. Μέχρι στιγμής όμως δεν υπάρχει σχετική πληροφόρηση. Ταυτόχρονα, οφείλω να επισημάνω τα περιορισμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τη δεδομένη επικινδυνότητα και των άλλων οδικών δικτύων των βόρειων τμημάτων της Π.Ε Χαλκιδικής και ειδικότερα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Άγιος Πρόδρομος – Παλαιόχωρα – Αρναία – Ιερισσός – Ουρανούπολη – (προ του Άθω περιοχές). Έχοντας ιδίαν γνώση για τις πραγματικές ανάγκες του υφιστάμενου οδικού δικτύου της Π.Ε Χαλκιδικής, ως επιβεβλημένα – κατ’ ελάχιστον – έργα προτείνονται τα εξής: Αρχικά η αναβάθμιση του μοναδικού υφιστάμενου άξονα σύνδεσης της Π.Ε Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό ήτοι του οδικού άξονα Πολύγυρος – Άγιος Πρόδρομος – Παλαιόχωρα – Ν.Απολλωνία – Εγνατία Οδό. Επιπλέον η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού σύνδεσης των οικισμών Πολύγυρος –Άγιος Πρόδρομος – Αρναία – Ιερισσός – Ουρανούπολη (προ του Άθω περιοχές) και η απευθείας σύνδεση του κεντρικού τμήματος της Π.Ε Χαλκιδικής με την Εγνατία Οδό μέσω νέου Κάθετου Άξονα με πέρας αυτού στην περιοχή του οικισμού «Άγιος Πρόδρομος» του Δήμου Πολυγύρου. Με την υλοποίηση και θέση σε λειτουργία των προαναφερόμενων έργων θα επιτευχθεί η άμεση και ασφαλής σύνδεση - μέσω των ως άνω Κάθετων Αξόνων - της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τον κεντρικό τομέα της Π.Ε. Χαλκιδικής (οικισμός «Άγιος Πρόδρομος»), παρακάμπτοντας με τον τρόπο αυτόν περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο (Θέρμη, Ν.Ραιδεστός, Βασιλικά) και θα παρέχεται ταυτόχρονα η δυνατότητα της απρόσκοπτης πρόσβασης, τόσο προς την παραλιακή ζώνη της Χαλκιδικής (Γερακινή, Σιθωνία, Κασσάνδρα), όσο και προς τον Δήμο Αριστοτέλη και εν τέλει προς το Άγιο Όρος. Ταυτόχρονα, θα γίνει εφικτή η αποτελεσματική αναβάθμιση της οδού Θεσσαλονίκη – Άγιος Πρόδρομος Ιερισσός – Ουρανούπολη (προ του Άθω περιοχές), βελτιώνοντας καθοριστικά και τη δυνατότητα οδικής πρόσβασης προς το Άγιο Όρος και εντέλει η ουσιαστική μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων από τα κινούμενα οχήματα, καθώς ο χρόνος μεταφοράς τους από και προς τη Χαλκιδική, εκτιμάται ότι θα περιοριστεί πλέον κατά το ήμισυ. Επειδή η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας είναι έντονη, καθώς δεν δίνεται η δυνατότητα εξόδου των Χαλκιδικωτών προς Εγνατία Οδό. Επειδή το υπάρχον οδικό δίκτυο, όσο και να συντηρηθεί δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες χιλιάδων πολιτών αλλά και τουριστών. Επειδή η Χαλκιδική υστερεί σε υποδομές και ειδικά αυτές που είναι άμεσα συνδεδεμένες με την ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της. Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί : 1) Πρόκειται να συμπεριλάβετε στον άμεσο προγραμματισμό σας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εργασιών για την αναγκαία αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας κατά μήκος του οδικού άξονα Πολύγυρος – Άγιος Πρόδρομος – Παλαιόχωρα – Ν.Απολλωνία – Εγνατία Οδό; Ειδικότερα, προβλέπεται στο άμεσο μέλλον – έστω ως προσωρινό μέτρο – η απαιτούμενη εκατέρωθεν διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδοστρώματος του ως άνω οδικού άξονα για την επίτευξη ασφαλέστερων συνθηκών κυκλοφορίας και τη μείωση των ατυχημάτων/δυστυχημάτων που σημειώνονται κατά μήκος αυτού; 2) Προβλέπεται ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέου οδικού άξονα Πολύγυρος – Άγιος Πρόδρομος – Παλαιόχωρα – Ν.Απολλωνία – Εγνατία Οδό με βελτιωμένη νέα χάραξη η οποία θα καλύπτει τις τεχνικές και κυκλοφοριακές απαιτήσεις των σύγχρονων οδικών αξόνων; (ήτοι αυξημένο πλάτος οδοστρώματος, κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, σύγχρονα στηθαία ασφαλείας, φωτισμός, οργανωμένοι χώροι προσωρινής στάθμευσης οχημάτων και ανάπαυσης οδηγών, δυνατότητα χρήσης τηλεματικών εφαρμογών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης). 3) Πρόκειται τελικά να υλοποιηθεί η κατασκευή του Κάθετου Άξονα σύνδεσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου Πολυγύρου – Άγιος Πρόδρομος με την Εγνατία Οδό; 4) Έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό των Υπουργείων σας την απευθείας οδική σύνδεση του βόρειου τμήματος της Π.Ε. Χαλκιδικής με την Εγνατία οδό - η οποία διέρχεται πλησίον αυτού - μέσω νέων Κάθετων Αξόνων; Ο ερωτών Βουλευτής Χαλκιδικής Πάνας Απόστολος Comments are closed.
|
Αρχείο
April 2024
|