Πρώτη δημοσίευση: Εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» Online
ευρηματικότητα των νέων ανθρώπων.
– Να προωθήσουμε την υγιή επιχειρηματικότητα με όρους κοινωνικής ευθύνης. – Να διασφαλίσουμε συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον και στο ανθρώπινο κεφάλαιο του τόπου. – Να ενισχύσουμε την τοπική επιχειρηματικότητα, τους νέους επιχειρηματίες και τις γυναίκες επιχειρηματίες. – Να αναπτύξουμε τον πρωτογενή τομέα ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του στις διεθνείς αγορές – Να ενισχύσουμε το brand name του τουρισμού της Χαλκιδικής. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η επιστροφή στην πραγματική ανάπτυξη, η δημιουργία θέσεων εργασίας και ο δραστικός περιορισμός του φαινομένου της φυγής των νέων στο εξωτερικό – το λεγόμενο «braindrain» – προϋποθέτουν τη ριζική αλλαγή του παραγωγικού μας συστήματος. Από το μοντέλο του δανείζομαι, εισάγω, καταναλώνω πρέπει να μεταβούμε στο μοντέλο του καινοτομώ, παράγω και εξάγω. Αιχμή του δόρατος πρέπει να αποτελέσουν στρατηγικοί τομείς που εμφανίζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης και ευκαιρίες διάκρισης στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού και της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας (π.χ. τουρισμός, αγροτικά προϊόντα, βιομηχανία / βιοτεχνία τροφίμων & ποτών, μεταποίηση, ενέργεια & περιβάλλον, logistics, τεχνολογίες πληροφορικής & επικοινωνιών, τεχνολογίες, προϊόντα & υπηρεσίες στον χώρο της υγείας). Επίσης ιδιαίτερη έμφαση οφείλει να δοθεί στους νέους επιχειρηματίες και στις καινοτόμες νεοφυείς (startup) επιχειρήσεις. ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ Αντιδρώντας στη συστηματική απαξίωση πρέπει να προωθήσουμε πολιτικές για: – Τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας γεωργίας, κτηνοτροφίας, δασοκομίας, μελισσοκομίας και αλιείας, μέσω αναδιαρθρώσεων, καινοτομιών, νέων τεχνολογιών, μείωσης του κόστους παραγωγής, κ.λπ. – Τη συστηματική παρακολούθηση της παγκόσμιας αγοράς τροφίμων (παραγωγή, ζήτηση, τάσεις), την πραγματοποίηση στοχευμένων μελετών και ερευνών με σκοπό τη διείσδυση των τοπικών προϊόντων σε νέες υποσχόμενες αγορές. – Την εφαρμογή ολοκληρωμένων σχεδίων για την ανάδειξη, προβολή και προώθηση των τοπικών προϊόντων στην εγχώρια αγορά και την αύξηση των εξαγωγών. – Πολιτικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη βιολογικών και εναλλακτικών καλλιεργειών. – Προώθηση των προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ όπως φέτα, οίνος, ελαιόλαδο (αγουρέλαιο, Γαλανό Μεταγγιτσίου) και πράσινης ελιάς Χαλκιδικής. – Την προστιθέμενη αξία των προϊόντων μέσω της τυποποίησης και της πρωτοτυπίας στη συσκευασία. – Την ενθάρρυνση και υποστήριξη των νέων αγροτών. – Την οργάνωση του γεωργικού κλάδου σύμφωνα με πετυχημένα μοντέλα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (π.χ. ομάδες παραγωγών, συνεταιρισμοί νέων αγροτών με σύγχρονη διοικητική δομή, κ.λπ.). – Την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και την εφαρμογή ολοκληρωμένων δράσεων δια βίου εκπαίδευσης του αγροτικού πληθυσμού. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ακολουθώντας τις τάσεις και τις εξελίξεις στην παγκόσμια τουριστική αγορά ο στρατηγικός στόχος για τον νομό μας είναι η μετάβαση από το μοντέλο του μαζικού στον ποιοτικό τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργία ενός ισχυρού και διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου προϊόντων που θα προωθεί την καινοτομία, τον τουρισμό εμπειρίας / δημιουργικό τουρισμό και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Για την επίτευξη των παραπάνω απαιτούνται πολιτικές που θα προωθήσουν: – Τη διαμόρφωση ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος / προσέλκυση νέων επενδύσεων. – Την υλοποίηση επενδύσεων και υποδομών που ευνοούν την προσέλκυση τουριστών υψηλής εισοδηματικής στάθμης. – Την επέκταση της τουριστικής περιόδου σε όλη την περιοχή της Χαλκιδικής. – Την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών που επισκέπτονται τη Χαλκιδική. – Την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως: υγείας και ευεξίας / ιατρικός-ιαματικός, συνεδριακός, θρησκευτικός, θαλάσσιος (κρουαζιέρα, yachting), πολιτιστικός, γαστρονομικός, αθλητικός-προπονητικός, περιηγητικός, αγροτουρισμός, και της τρίτης ηλικίας. – Τη βέλτιστη ανάδειξη & αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. – Την ανάδειξη ως προορισμού της γενέτειρας του Αριστοτέλη. – Την τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Χαλκιδικής, την ισόρροπη ανάπτυξη και τη συνεργασία μεταξύ των ορεινών και των παραθαλάσσιων περιοχών. – Τη δικτύωση και τη συνεργασία των τοπικών παραγωγών με το τουριστικό κύκλωμα. Comments are closed.
|
Αρχείο
March 2024
Κατηγορίες |