Πρώτη δημοσίευση: Εφημερίδα «Καρφίτσα» Όπως γράψαμε και στο άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας ο τουρισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής κατέχει εξέχουσα θέση, τόσο με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών, όσο και με την οικονομική συνεισφορά του στην τοπική οικονομία και φυσικά με τις θέσεις εργασίας που δημιουργεί. Είναι γεγονός ότι η τουριστική σεζόν διαρκεί 120-150 μέρες ανάλογα με την περιοχή, τα περισσότερα ξενοδοχεία ανοίγουν αρχές Μαΐου και κάποια ξεκινάνε την λειτουργία τους αυτή την περίοδο του Πάσχα. Επομένως, είναι αναγκαία η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου τουλάχιστον στο επίπεδο των 180 ημερών κάτι που μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με επισκέψεις στην Θεσσαλονίκη ως « citybreak» προορισμού. Ο τουρισμός μέχρι τώρα στην Χαλκιδική στηρίζεται στο δίπτυχο «Ήλιος & Θάλασσα», με κύρια χαρακτηριστικά την χαλάρωση, την ηλιοθεραπεία, το κολύμπι, τα θαλάσσια αθλήματα, την παρατήρηση του τοπίου και της φύσης καθώς και τα ψώνια. Υποστηρικτές κατηγορίες είναι η γαστρονομία και η ιστορία και ο πολιτισμός, ενώ κύριες αγορές από πού προέρχονται οι τουρίστες είναι η Ρωσία, η Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία και βεβαίως τα Βαλκάνια, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη ροή τουριστών από τις Βαλκανικές χώρες. Δευτερεύουσες αγορές είναι το Βέλγιο και η Ολλανδία καθώς και η Ελληνική εσωτερική αγορά, ενώ ο τύπος των τουριστών που επισκέπτονται την Χαλκιδική είναι οικογένειες, ζευγάρια, νεολαία αλλά και ηλικιωμένοι, καλύπτει δηλαδή τις ανάγκες όλων σχεδόν των ηλικιών.
Η χάραξη μιας πολύ-επίπεδης στρατηγικής θα συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην μεγιστοποίηση του οφέλους για την περιοχή, η οποία μπορεί περιλαμβάνει: Σε συνεργασία με την Θεσσαλονίκη, περαιτέρω ανάπτυξη των αεροπορικών συνδέσεων με αγορές στόχους όπως οι Σκανδιναβικές χώρες, προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, αύξηση συχνοτήτων των υπαρχόντων δρομολογίων καθώς και σύνδεση με νέους προορισμούς. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, θα διαδραματίσει η συνέχιση των δρομολογίων και την χειμερινή περίοδο. • Την προώθηση και ενίσχυση του θρησκευτικού τουρισμού, με επίκεντρο φυσικά το Άγιο Όρος, με την δυνατότητα διαμονής στην Ουρανούπολη και σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες άλλων μορφών τουρισμού. • Την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων μέσω τοπικών συμφώνων ποιότητας. Για παράδειγμα, προώθηση του λαδιού, της πράσινης επιτραπέζιας ελιάς Χαλκιδικής, του κρασιού που παράγεται στην περιοχή, του μελιού και των φρέσκων ψαριών που αλιεύονται καθημερινά στην περιοχή. • Την προώθηση της ορεινής Χαλκιδικής και κυρίως του παραδοσιακού οικισμού Αρναίας και του δάσους Χολομώντα με παράλληλη ενίσχυση του περιπατητικού τουρισμού, όπου υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από τον Γερμανικό σύνδεσμο Πεζοπορίας. • Την προώθηση αναγκαίων υποδομών σε ξενοδοχεία της περιοχής, όπως για παράδειγμα εσωτερικές/θερμαινόμενες πισίνες, κλειστοί χώροι για άθληση, έτσι ώστε να υποστηριχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. • Την ανάπτυξη και προώθηση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε περιόδους χαμηλής κίνησης που θα συνδέονται με θεματικές προσφορές από τα ξενοδοχεία. • Την ανάπτυξη και προώθηση διαφορετικών μορφών δραστηριοτήτων, όπως ψάρεμα, αναρρίχηση, οι οποίες θα προσφέρονται από τις τοπικές επιχειρήσεις με χρήση τοπικών οδηγώ καθώς και ανάπτυξη εκδρομών και ξεναγήσεων αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον. Προκειμένου να επιτύχει η στρατηγική και να συμπληρώσεις τις ήδη υπάρχουσες πολιτικές θα πρέπει να υπάρξει αγαστή συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων, Κοινωνικών εταίρων, Επιχειρήσεων, Επαγγελματικών ενώσεων, Εκπαιδευτικών φορέων, Ιδιωτών και πολιτιστικών φορέων. Υλοποιώντας έστω μερικά από αυτά θα έχουμε πετύχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και επομένως περισσότερα έσοδα, περισσότερες θέσεις εργασίας, μεγαλύτερα ποσοστά απορρόφησης των αγροτιών μας προϊόντων, δημιουργία θετικών εντυπώσεων για περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στο εγγύς μέλλον τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Comments are closed.
|
Αρχείο
March 2024
Κατηγορίες |