Apostolos Panas
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
  • ΒΟΥΛΗ
  • ΝΕΑ
  • Άρθρα
  • Videos
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Picture

'Αρθρα 

Χαλκιδική και επιμήκυνση της  Τουριστικής Περιόδου

3/5/2019

 
Πρώτη δημοσίευση: Εφημερίδα «Καρφίτσα» 
Picture
​
​Όπως γράψαμε και στο άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας ο τουρισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής κατέχει εξέχουσα θέση, τόσο με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών, όσο και με την οικονομική συνεισφορά του στην τοπική οικονομία και φυσικά με τις θέσεις εργασίας που δημιουργεί. Είναι γεγονός ότι η τουριστική σεζόν
 διαρκεί 120-150 μέρες ανάλογα με την περιοχή, τα περισσότερα ξενοδοχεία ανοίγουν αρχές Μαΐου και κάποια ξεκινάνε την λειτουργία τους αυτή την περίοδο του Πάσχα. Επομένως, είναι αναγκαία η επιμήκυνση της τουριστικής 

περιόδου τουλάχιστον στο επίπεδο των 180 ημερών κάτι που μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με επισκέψεις στην Θεσσαλονίκη ως « citybreak» προορισμού.​​ Ο τουρισμός μέχρι τώρα στην Χαλκιδική στηρίζεται στο δίπτυχο «Ήλιος & Θάλασσα», με κύρια χαρακτηριστικά την χαλάρωση, την ηλιοθεραπεία, το κολύμπι, τα θαλάσσια αθλήματα, την παρατήρηση του τοπίου και της φύσης καθώς και τα ψώνια. Υποστηρικτές κατηγορίες είναι η γαστρονομία και η ιστορία και ο πολιτισμός, ενώ κύριες αγορές από πού προέρχονται οι τουρίστες είναι η Ρωσία, η Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία και βεβαίως τα Βαλκάνια, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη ροή τουριστών από τις Βαλκανικές χώρες. Δευτερεύουσες αγορές είναι το Βέλγιο και η Ολλανδία καθώς και η Ελληνική εσωτερική αγορά, ενώ ο τύπος των τουριστών που επισκέπτονται την Χαλκιδική είναι οικογένειες, ζευγάρια, νεολαία αλλά και ηλικιωμένοι, καλύπτει δηλαδή τις ανάγκες όλων σχεδόν των ηλικιών.
 Η χάραξη μιας πολύ-επίπεδης στρατηγικής θα συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην μεγιστοποίηση του οφέλους για την περιοχή, η οποία μπορεί περιλαμβάνει: Σε συνεργασία με την Θεσσαλονίκη, περαιτέρω ανάπτυξη των αεροπορικών συνδέσεων με αγορές στόχους όπως οι Σκανδιναβικές χώρες, προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, αύξηση συχνοτήτων των υπαρχόντων δρομολογίων καθώς και σύνδεση με νέους προορισμούς. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, θα διαδραματίσει η συνέχιση των δρομολογίων και την χειμερινή περίοδο.
 • Την προώθηση και ενίσχυση του θρησκευτικού τουρισμού, με επίκεντρο φυσικά το Άγιο Όρος, με την δυνατότητα διαμονής στην Ουρανούπολη και σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες άλλων μορφών τουρισμού. 
• Την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων μέσω τοπικών συμφώνων ποιότητας. Για παράδειγμα, προώθηση του λαδιού, της πράσινης επιτραπέζιας ελιάς Χαλκιδικής, του κρασιού που παράγεται στην περιοχή, του μελιού και των φρέσκων ψαριών που αλιεύονται καθημερινά στην περιοχή.
 • Την προώθηση της ορεινής Χαλκιδικής και κυρίως του παραδοσιακού οικισμού Αρναίας και του δάσους Χολομώντα με παράλληλη ενίσχυση του περιπατητικού τουρισμού, όπου υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από τον Γερμανικό σύνδεσμο Πεζοπορίας.
 • Την προώθηση αναγκαίων υποδομών σε ξενοδοχεία της περιοχής, όπως για παράδειγμα εσωτερικές/θερμαινόμενες πισίνες, κλειστοί χώροι για άθληση, έτσι ώστε να υποστηριχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
 • Την ανάπτυξη και προώθηση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε περιόδους χαμηλής κίνησης που θα συνδέονται με θεματικές προσφορές από τα ξενοδοχεία.
 • Την ανάπτυξη και προώθηση διαφορετικών μορφών δραστηριοτήτων, όπως ψάρεμα, αναρρίχηση, οι οποίες θα προσφέρονται από τις τοπικές επιχειρήσεις με χρήση τοπικών οδηγώ καθώς και ανάπτυξη εκδρομών και ξεναγήσεων αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον.
 Προκειμένου να επιτύχει η στρατηγική και να συμπληρώσεις τις ήδη υπάρχουσες πολιτικές θα πρέπει να υπάρξει αγαστή συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων, Κοινωνικών εταίρων, Επιχειρήσεων, Επαγγελματικών ενώσεων, Εκπαιδευτικών φορέων, Ιδιωτών και πολιτιστικών φορέων.
 Υλοποιώντας έστω μερικά από αυτά θα έχουμε πετύχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και επομένως περισσότερα έσοδα, περισσότερες θέσεις εργασίας, μεγαλύτερα ποσοστά απορρόφησης των αγροτιών μας προϊόντων, δημιουργία θετικών εντυπώσεων για περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στο εγγύς μέλλον τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

Comments are closed.

    Αρχείο

    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    July 2021
    June 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019

    Κατηγορίες 

    All
    Άρθρα
    Άρθρα
    Έντυπη Έκδοση
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

    RSS Feed

         ΠΑΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
           Βουλευτής Χαλκιδικής
​           ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ
  • Χρυσοστόμου Σμύρνης 22, Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, 63200, τηλ: 23730 26522, 23730 26740
  • Παπαγεωργάκη 37, Πολύγυρος Χαλκιδικής, 63100,  ​τηλ: 23710 24565
  • Βουλής 4, Αθήνα, 10562, τηλ: 210 3219507



Κατασκευή ιστοσελίδας: AIDA 
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
  • ΒΟΥΛΗ
  • ΝΕΑ
  • Άρθρα
  • Videos
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ